Llibreta de color marró amb dissenys geomètrics d'estil antic, al parc amb arbusts de fons mentre la subjecto amb la mà esquerra.

Un any de diari personal

Ara fa un any, per Sant Joan de 2025, que vaig començar a escriure un diari. Hi donava voltes des de feia dies, vaig trobar una llibreta bonica que rondava per casa i oficialment es va convertir en el meu diari personal. Un any després, hi escric habitualment i s’ha convertit en un exercici estimulant i alliberador. Antecedents: el (breu) diari de quan anava a escola Però de fet, no és el primer diari que he escrit. Si viatgem més de 20 anys en el passat, al 2005, quan era a 4t de primària, vaig tenir un breu diari en una llibreta estrafolària que encara conservo. Va durar molt poc, perquè vaig començar una mica per seguir el rotllo del que feien amigues meves, i me’n vaig cansar ràpidament; hi volia escriure cada dia i se’m va fer avorrit, o sigui que la llibreta va anar a parar a un calaix. És molt curiós el contingut: hi ha algun detall de com em sentia, però bàsicament són algunes historietes de l’escola. Hi parlo d’algun joc que m’agradava llavors (algú recorda el Zoo Tycoon ?) i del que feia amb qui llavors començava a ser un molt bon amic. En aquell moment, no em començava ni a imaginar que anys més tard aquella persona faria la transició a home i que em donaria l’empenta per a sortir de l’armari i reconciliar-me amb mi mateix. ...

24 de juny de 2026 · 4 minuts